پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261931
اتصال 200 سايت تلفن همراه در چهارمحال و بختياري به فيبر نوري
تاریخ انتشار : 1402/08/17 12:49:03
نمایش : 792
مديرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختياري گفت: ۴۵۲ سايت تلفن همراه در چهارمحال و بختياري وجود دارد که ۲۰۰ سايت آن به فيبر نوري متصل است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، هومن محمودي ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: به مناسبت روز فيبر نوري مخابرات برنامه‌هايي پيش‌بيني کرده است.
 
وي افزود: ورود فيبر نوري در کشور به دهه ۷۰ بازمي‌گردد، پيش از اين سيستم مخابرات به صورت راديويي بود و از طريق دکل‌ها، ارتباط مخابراتي برقرار مي‌شد.
 
مديرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختياري ادامه داد: استفاده از فيبر نوري در ابتدا در مراکز استان‌ها بود تا مرکز ۳۱ استان را به هم متصل کند، در مرحله بعدي مراکز شهرستان‌ها، سپس شهرهاي کوچک و بعد از آن در روستا در دستورکار قرار گرفت.
 
محمودي عنوان کرد: براي اولين بار دکل ۱۱۷ متري گردنه چري به فيبر نوري متصل شد، در اين محل از دو راه ارتباطي فيبر نوري و راديويي استفاده مي‌شود، ارتباط راديويي در گردنه چري به‌ويژه در مواقع بارندگي قطع و باعث ايجاد مشکلاتي براي ارتباط شهروندان مي‌شود.
 
وي با اشاره به اينکه در همه‌ شهرهاي استان از فيبر نوري استفاده شده است و همگي به اين فناوري متصل هستند، خاطرنشان کرد: شرايط ايجاب مي‌کرد که شهرستان‌هاي ديگر استان نيز با استفاده از فيبر نوري به يکديگر متصل شوند از همين رو در دستورکار قرار گرفت.
 
مديرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختياري اضافه کرد: هم‌اينک يک هزار و ۷۱۵ کيلومتر فيبر نوري شهري، يک هزار و ۲۲۵ کيلومتر فيبر نوري بين شهري و يک هزار و ۳۷۵ کيلومتر فيبر نوري روستايي در استان وجود دارد، طول فيبر نوري در کل استان نيز ۴ هزار و ۳۱۵ کيلومتر است.
 
محمودي بيان کرد: ۳۲۷ سازمان دولتي، مکان‌هاي خصوصي و ارگان‌ها در چهارمحال و بختياري به فيبر نوري متصل هستند.
 
وي تاکيد کرد: استفاده از فيبر نوري مزاياي بسياري دارد ازجمله اينکه سرعت اينترنت بسيار بالايي دارد، درصد سرقت آن بشدت کم است و محدوديت انتقال داده ندارد.
 
مديرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختياري تصريح کرد: ۴۰ درصد امکانات براي برگرداندن شبکه کابلي به فيبر نوري در شهرکرد فراهم شده است.
 
محمودي افزود: اولين روستاي چهارمحال و بختياري که از شبکه فيبر نوري به صورت کامل در آن استفاده شده است روستاي مارکده و بعد از آن روستاي چم‌زين است.
 
وي ادامه داد: شبکه فيبر نوري به جز دو شهرستان کوهرنگ و اردل در مابقي شهرستان‌ها در حال اجرا است که پيشرفت قابل توجهي دارند.
 
مديرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختياري عنوان کرد: توسعه شبکه فيبر نوري در کل بانک‌هاي استان در دستورکار است که به زودي انجام مي‌شود.
 
محمودي خاطرنشان کرد: برنامه امسال توسعه فيبر نوري در گردنه مغول کشته، سرآقاسيد به خويه تا گردنه چري به جهت پوشش موبايل در اين مناطق سخت‌گذر است.
 
وي با اشاره به اينکه ۴۵۲ سايت تلفن همراه در چهارمحال و بختياري وجود دارد که ۲۰۰ سايت آن به فيبر نوري متصل است، اضافه کرد: يک ميليون و ۶۰۳ سيم کارت در استان واگذار شده که يک ميليون و ۱۱۵ هزار اين سيم کارت‌ها فعال هستند.
 
مديرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختياري بيان کرد: در  يک هزار و ۹۷۴ نقطه از استان فيبر نوري اجرايي و ۱۴ هزار و ۴۸۶ نقطه پورت FTTH انجام شده است.
 
محمودي تاکيد کرد: از آبان ۹۹ تا سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۵ سايت تلفن همراه در چهارمحال و بختياري راه‌اندازي شد که ۳۹۷ سايت به اينترنت پرسرعت متصل شده است و ۳۵ سايت نيز با تعويض دکل کيفيت پوشش‌دهي آن‌ها افزايش يافته است.
 
وي تصريح کرد: ۸۵۲ ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در حوزه تلفن همراه در طي سه سال در چهارمحال و بختياري انجام شده است.
 
مديرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختياري يادآور شد: پيش‌بيني مي‌شود در صورت تامين فيبر نوري تا سال ديگر در همه شهرهاي استان عمليات شبکه برگردان انجام و فيبر نوري وارد خانه‌ها شود.
 
محمودي گفت: همچنين امسال ۲۸ سايت تلفن همراه در دستورکار قرار گرفت که ۱۲ سايت راه‌اندازي شده و  ۱۶ سايت ديگر در دست اقدام است، ۸۵ مورد تجهيزات مختلف با هدف افزايش سرعت اينترنت بايد اضافه شود.
 
وي با بيان اينکه تلفن ثابت در بسياري از مناطق شهري استان چهارمحال و بختياري به روز واگذار مي‌شود، افزود: امکانات تلفن ثابت در هر نقطه‌اي از استان وجود داشته آماده واگذاري خدمات ADSL هستيم.
 
مديرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختياري به اقدامات انجام شده در حوزه تلفن ثابت در سه سال گذشته در استان، اظهار داشت: اين اقدامات شامل ۲۱ هزار و ۲۸۳ تلفن ثابت، ۳۷ هزار اينترنت ADSL، دو هزار و ۱۲۶ اينترنت VDSL،۱، يک هزار و ۳۲۱ مورد تانوما، ۵۲۴ سرويس‌هاي تجاري، ۹۰ مورد راه‌اندازي کافوهاي نوري هستند.
 
محمودي مهم‌ترين ماموريت مخابرات در حال حاضر را اجراي طرح نجما و توسعه شبکه فيبر نوري در چهارمحال و بختياري دانست.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html